برگزاری سه کارگاه آموزشی آشنایی با نظام علمی کاربردی ویژه مدرسان در واحد استانی خوزستان
کارگاه های آموزشی آشنایی با نظام علمی کاربردی برای 132 مدرس جدید در واحد استانی خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان، در این کارگاه آموزشی دکتر بهرهی سرپرست واحد استانی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه مهارتی به گونهای عمل کرده است که به عنوان یکی از شاخصترین و مهم ترین دانشگاهها در حوزه مهارت آموزش عالی معرفی میشود، به این معنی باتوجه به نو بودن و بروز بودن آموزشها، برنامه درسی این دانشگاه با بازار کار و نیاز جامعه مرتبط است و همواره ما برنامههای درسی خود را براساس بازار کار و نیاز جامعه و اشتغال کشور مرتب بازنگری و بروز میکنیم و توانستهایم کارآمدی و بروز بودن دانشگاه را حفظ کنیم.
وی در ادامه ضمن بیان اقدامات انجام شده و اهداف و برنامه های توسعه دوره های مهارتی، مطالبی درخصوص طرح آباد، ایجاد کدرشته های جدید با محوریت اشتغال، ایجاد مراکز جدید با پیوست اشتغال و برنامه های در درست اقدام برای تقویت و توسعه دوره ها و آموزش عالی مهارتی در استان خوزستان براساس سند آمایش آموزش های مهارتی ارائه داد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان درخصوص فراخوان جذب مدرسان مورد نیاز استان گفت: در این فراخوان که براساس نیازسنجی توسط مراکز آموزشی و اعلام تعداد رشته های مورد نیاز انجام شد، تعداد 1025 نفر داوطلب ثبت نام کردند که با تشکیل 50 گروه و استفاده از اعضای هیات علمی و مدرسان مجرب دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و تعداد 371 نفر دعوت به مصاحبه شدند و پس از انجام مصاحبه برای 132 نفر کد مدرسی صادر شد.
در ادامه این کارگاه آموزشی، آشنایی با سامانه های آموزشی دانشگاه، آیین نامه بکارگیری مدرسان و قوانین و مقررات آموزشی، وظایف و مقررات انظباطی مدرس، رعایت سرفصل دروس، نحوه تنظیم قرارداد و پرداخت حق التدریس مدرس و نحوه اجرای دروس کاربینی و کارورزی توسط مدرسان کارگاه تشریح شد.
در پایان مهندس شمس از مدرسان برجسته فن بیان، مطالبی را در خصوص نحوه ارتباط موثر با دانشجویان بیان کرد.


 
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                 
                 
                 
                