دانشگاه علمی کاربردی از رسالت علمی خود دور شده بود/تذکر جدی به مراکز برای تفکیک حوزه‌های تخصصی

۱۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۰۱۵۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۶
مراکز علمی کاربردی هر استان بهتر از هرکسی به زمینه تخصصی خود واقفند و مسئولان کشوری نیز شرایط را آسان می کنند. در حال حاضر 500 هزار دانشجو در یک هزار و 150 مرکز علمی کاربردی کشور تحصیل می کنند.
دانشگاه علمی کاربردی از رسالت علمی خود دور شده بود/تذکر جدی به مراکز برای تفکیک حوزه‌های تخصصی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان؛دکتر سیدعلی بدری در مراسم تکریم، تجلیل و معارفه سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان که در روز دوشنبه 17 آبان‌ماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، برگزاری این جلسات را یک سنت حسنه دانست و اظهار کرد: باید به فردی که تاکنون عهده‌دار مسئولیت بوده، خسته نباشید بگوییم و به فرد جدیدی که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد نیز این موضوع را تذکر دهیم که ادامه مسیر را با کیفیت بیشتر و بالاتر به پیش ببرد. این دانشگاه باید بر طبق اساسنامه باید بر رشته های خاص مهارتی تمرکز کرده و هر مرکز، تنها در حوزه های تخصصی خود ورود کند. وی با تاکید بر اینکه ریل گذاری دانشگاه باید به اساسنامه برگردد، افزود:بر این اساس دانشگاه علمی کاربردی باید در رشته های خاص مهارتی ورود کرده و برای جامعه شاغل و ارتقای مهارت های شاغلان فعالیت کند.

بدری ادامه داد:در این مدت این مراکز در رشته های نظری ورود کردند که از آن جمله می توان به رشته های مدیریت خانواده، مدیریت روابط عمومی و حسابداری اشاره کرد.

وی اظهار کرد: فعالیت مراکز در حوزه های تخصصی ممکن است در کوتاه مدت مشکلات مالی به همراه داشته باشد اما در بلند مدت مفید است.

بدری افزود: مراکز علمی کاربردی هر استان بهتر از هرکسی به زمینه تخصصی خود واقفند و مسئولان کشوری نیز شرایط را آسان می کنند. در حال حاضر 500 هزار دانشجو در یک هزار و 150 مرکز علمی کاربردی کشور تحصیل می کنند.

معاون اداری، مالی و پشتیبانی منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این‌که تأکید بر این است که مراکز روی رشته‌های جدید در حوزه‌های تخصصی و خاص مهارتی آن مرکز متمرکز شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید تحرک، ابداع و نوآوری بیشتری را در مراکز شاهد باشیم زیرا دنیا رو به توسعه است و از این نظر آینده‌پژوهشی در این مراکز بسیار حائز اهمیت است. به طور مثال در سطح دانشگاه علمی کاربردی وظایفی تعیین شده که آن را انجام می‌دهیم اما تحرک مراکز بسیار مهم است زیرا به‌طور مثال مراکز مستقر در خوزستان بیش از همه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این استان واقف و آشنا هستند که در چه زمینه‌هایی می‌توانند ورود پیدا کنند. و آنچه در سطح ستاد انجام می‌دهیم، تسهیل‌گری امور است. درصدد هستیم زمینه‌هایی را فراهم کنیم که به تصویب رشته‌های جدید و راه‌اندازی این رشته‌ها در مراکز سرعت ببخشد. برنامه‌ریزی آموزشی، تحرک بیشتر در شورای گسترش و همچنین معاونت آموزشی و شورای برنامه‌ریزی درسی ازجمله برنامه‌های دانشگاه در سطح ستاد است.