63 رشته جدید کاردانی و کارشناسی در کمیته گسترش واحد علمی کاربردی خوزستان
 
                                    جلسه کمیته گسترش واحد استانی خوزستان با محوریت بررسی دوره های تمدیدی و جدید علمی-کاربردی ویژه مراکز باتوجه به معیارهای گسترش دوره ها همچون نیاز بازار کار و کیفیت اجرای دوره ها برگزار شد و 63 رشته جدید کاردانی و کارشناسی در کمیته گسترش واحد علمی کاربردی خوزستان مورد تصویب قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان، جلسه کمیته گسترش واحد استانی خوزستان با محوریت بررسی دوره های جدید و تمدیدی علمی-کاربردی ویژه مراکز پیش از ظهر امروز(28 اردیبهشت ماه) در محل سالن جلسات برگزار شد و 63 رشته جدید کاردانی و کارشناسی در کمیته گسترش واحد علمی کاربردی خوزستان مورد تصویب قرار گرفت.
این سری جلسات با هدف بررسی دوره های علمی-کاربردی ویژه مراکز جهت ارائه رشته ها و پذیرش دانشجویان متقاضی با حضور کارشناسان آموزشی، فنی و دیگر حوزه ها در دانشگاه جامع علمی-کاربردی خوزستان برگزار می شوند.
هر کدام از رشته ها و دوره های ارائه شده از سوی مرکز آموزش عالی علمی-کاربردی باتوجه به محورها و اهداف مشخص، مورد نقد و بررسی قرار می گیرند و کارشناسان حوزه های مختلف با ارائه نظرات خود به جمع بندی نهایی مبنی بر موافقت، مخالفت یا بررسی بیشتر می رسند.
از جمله ویژگی های لازم برای تأیید و موافقت رشته و دوره های ارائه شده، نخستتطابق مأموریت مرکز آموزش عالی علمی کاربردی با رشته درخواستی است. نقاط قابل توجه دیگر در این زمینه امکاناتی همچون محیط آزمایشگاه و کارگاهی، همچنین فضای مرکز است که از اهمیت فوق العاده ای در جلب رضایت کارشناسان برخوردار است.
در جلسه کمیته گسترش واحد استانی خوزستان درخواست های تمامی مراکز شامل جامعه اسلامی کارگران، شهرداری اندیمشک، جهاد دانشگاهی، امور صنفی، خبر، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، شهرداری اهواز، شهرداری هفتگل، خانه کارگر، هلال احمر خوزستان و خلیج فارس به بررسی گذاشته و برخی از دوره و رشته های درخواست شده مورد موافقت یا مخالفت واقع شدند.
همچنین مناطق نفتخیز جنوب، بهزیستی و تأمین اجتماعی خوزستان، امور مالیاتی، فنی و حرفه امام علی(ع)، فنی و حرفه دزفول، ملی حفاری ایران، فرماندهی انتظامی، شرکت فولاد خوزستان، آب و برق خوزستان، دادگستری کل خوزستان، شرکت آذین شوشتر، دزفول یک، فولاد اکسین و استقلال اهواز از دیگر مراکز بودند که دوره های درخواستی آنها مورد بررسی قرار گرفت.
نیاز بازار کار، کیفیت اجرای دوره ها، نظارت، اجرای سیاست های بخشی ارگان های ذیربط، تأمین اهداف برنامه های درسی، تأمین مدرسان مناسب، ضوابط آموزش عالی و تقاضای اجتمای از معیارهای گسترش دوره های علمی-کاربردی به شمار می آیند که در موافقت یا مخالفت نقش بسزایی دارند.

