واحدهای آموزشی علمی کاربردی به ایجاد فرصت های شغلی کمک می کند/ اقدامات سیاسی، فعالیت های دانشگاه علمی کاربردی را تحت شعاع قرار داده است
 
                                    پروفسور ، یداله مهرعلی زاده، در آیین معارفه دکتر علی حسین حسین زاده به عنوان رییس جدید دانشگاه علمی کاربردی خوزستان با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری کارون پرس مبنی بر اینکه برخی شایعات حاکی از بازپسگیری ساختمان دانشگده علمی کاربری خبر اهواز توسط استانداری خوزستان، سحیت دارد، پاسخ داد: در این زمینه پی گیری های لازم صورت گرفته و به زودی تصمیم نهایی در خصوص محل دانشکده خبر اهواز اعلام می شود.
وی با بیان اینکه واحدهای آموزشی این دانشگاه توسط 11 وزارتخانه و نهاد دولتی اداره می شود، بیان داشت: برخی تغییرات مدیریتی و اقدامات سیاسی، دانشگاه جامع علمی کاربردی را دچار معضلات جدی کرده است که در این زمینه قرار است آیین نامه ای تصوب شود تا در صورت تغییرات مدیریتی، فعالیت های واحدهای آموزشی در دستگاه های دولتی تحت الشعاع اقدامات سیاسی قرار نگیرد.
این مقام مسئول در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، تاکید کرد: معضلاتی که این دانشگاه به آن دچار شده باعث تعطیلی برخی از واحدهای آموزشی در سطح کشور شده است.
مهرعلی زاده بدون عنوان نام واحدهای آموزشی تعطیل شده در سطح کشور، تصریح کرد: در برخی نهادها، با تغییر وزیر و یا مدیران کل، نگاه به ادامه کار در جهت توسعه فعالیت های واحدهای آموزشی برخی دستگاه های اجرایی عوض می شود و به همین دلیل دانشگاه با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.
ایجاد فرصت های شغلی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه غیر انتفاعی فعالیت می کند، بیان داشت: با این وجود، یکی از مهم ترین اهداف دانشگاه در زمینه ایجاد فرصت های شغلی و همچنین آموزش دانشجویان، با فنون تحصصی روز دنیا است.
وی اضافه کرد: ارتقا و انتقال دانش کار، ایجاد مهارت ها، افزایش بهره وری، به هنگام کردن و ارتقاء معلومات و تجارب شاغلان، رشد استعدادهای بارز و به فعلیت درآوردن استعدادهای نهفته برای تصدی مشاغل و حرفه های گوناکون از دیگر اهداف این دانشگاه محسوب می شود.
مهرعلی زاده، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای خارج از نظام آموزشی رسمی کشور که عمدتا به صورت دوره های کوتاه مدت به اجرا در می آید، و آموزش هایی که در قالب نظام آموزش رسمی کشور در یکی از مقاطع سلسله مراتب آموزشی(آموزش متوسطه و آموزش عالی) اجراء و به دریافت مدرک تحصیلی منجر می شود، زیر مجوعه موارد آموزش های دانشگاه علمی و کاربردی هستند.
وی، با اشاره به اینکه فراهم آوردن مشارکت سازمانها و دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از الویت های کاری این دانشگاه محسوب می شود، اظهارداشت: دانش آموختگان شاغل در صنایع و دستگاه های اجرایی، پس از کسب آموزش های مورد نیاز، می توانند برای فعالیتی که به آنها محول شده، دانش و مهارت لازم خود را بکار بگیرند.
ظرفیت های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای 40 میلیون ایرانی
این مقام مسئول در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، با اشاره به 12 میلیون نفر شاغل در کشور، بیان داشت: بر اساس آمار ارائه شده، 40 میلیون نفر از جمعیت کشور بالای 15 سال است و بر همین اساس این دانشگاه ظرفیت لازم برای ارائه خدمات آموزشی به این تعداد ایرانی را دارد.
وی، خاطرنشان کرد: بازار کار در عصر جدید به نیروی کار متخصص و کارآمد نیاز دارد؛ به همین دلیل 30 درصد از فعالیت های آموزشی این دانشگاه بصورت نظری و 70 درصد دیگر بصورت عملی، صورت می گیرد؛ بطوری که می توان گفت، دانش آموختگان این دانشگاه بعد فارغ التحصیل شدن، نیروی های آماده بکار و «آچار به دست» خواهند بود که می توانند در مشاغل تخصصی، نیازهای موجود را رفع کنند.
مهرعلی زاده، با تاکید بر اینکه روش های آموزشی و فعالیت های این دانشگاه با دیگر واحدهای دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متفاوت است، بیان داشت: در حال حاضر 800 هزار دانشجو در یک هزار و 57 واحد آموزشی با 56هزار مدرس، در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

